Sensor Jammer

XW nationals, avagy hogyan buktam el a nemzeti bajnoki címet?*

2019. február 01. 08:59 - Sensor Jammer

Az utolsó meccsen nagyon csúnyán elúszott minden álmom, hogy bejussak a cut-ba: Dash+Roark volt az ellenfélnél, ami ellen ugyan nem gyakoroltam, de már hallottam róla, főleg csúnya dolgokat. Úgy rémlik, 13 ini bid-et hagyott, ezzel megkaptam a kezdeményt is. A tapasztalatlanságom és fáradtságom gyorsan meghozta az eredményt: az első lövéskörben félig dash-t, félig Roark- ot TL-oltam, Dash Han gunner-rel kétszer lőtt ps7-en, és a bírókat kellett segítségül hívnom (ellenfelem horvát volt, és birka-türelemmel várta, hogy mit ugrálok: talán már volt része benne párszor, amikor ezzel a csapattal játszott, meg különben is, elmondta, hogy 40 perc alatt szokott végezni, akár nyer, akár veszít), hogy elmagyarázzák, miert is lőhetett kétszer ugyanabból a tűzívből.  A Marcik kicsit vakarták a fejüket, aztán a szabályszerű döntést meghozták: lőhet.  ...amit két héttel később az FFG úgy semmisített meg egy bolygóba épített FAQ-ágyúval, mint mint George Lucas az előzménytrilógia pozitív fogadtatását a forgatóköny megírásával. Elvesztettem Redline-t, lövés nélkül. Az Alfa-osztályú csillagszárnnyal (ha tudjátok, mi az) még lőni sem tudtam ekkor, mert SLAM-eset lépett (ezért csak rakétázhatott volna), de Dash R1-be, neki biztonságos közelségbe orsózott. Aztán körönként egy hajót veszítettem. Levittem 2 életre Dash-t: kb 74:200, vesztés. Ha viszek egy R1-be is lövő rakétát a csillagszárnyon (ne feledjük: alfa-osztályú!), akkor nyerek... Az utolsó lépésnél még egy 5-visszát is kipróbáltam a pálya szélén az egyik bomberrel, ami nem sikerült, de nem osztott, nem szorzott, úgyis lelőtték volna, mielőtt lő. Szóval, ez az egyetlen sima vesztés még belefér - gondoltam...



De lássuk az ezt megelőző meccset: Ákossal játszottam, Boba (tail gunner), IG-C (talán a C, a boost-ra evade-elős volt), és egy koordinálós escape craft: kicsit betojtam, amikor megláttam őket... A második körben sikerült meglepnem: nem gondolta volna, hogy a bomberek oda fognak nézni (fordulni), ahol az IG lesz: elkezdtek fogyni a pajzsai, rendes válasz-lövés nélkül. Még egy-két lépés, kergetőzés a kövek körül: az IG leesett, Boba - aki hátulról szereti - pedig már a partvonalról próbált visszakanyarodni - amit nem szeret, mert messze van, és mindenki oldalról látja. Ezalatt az escape craftnak nem sok esélye volt a 4 hivatalos birodalmi békefenntartó hajó ellen: felrobbant. Amikor visszajött Boba az evidens kanyar-lépéssel, jó hülyét léptem Redline-al, hogy mögé kerüljek, 4k - tail gunner! - pár seb, meg egy kritikus: 2 stressz... Bosszantó, mert simán tudtam volna mellé is lépni, mert úgyis reload-olni kellett volna a kifogyott proton torpedókat... Következő körben Redline leesett, az egyik bomber 1 élettel, pár stresszel és 2-3 krittel elment világot látni és elmélkedni az élet dolgain... vagyis gyógyulgatni, pontot menteni. A maradék 2 hajó csipegette Bobát, amíg lejárt az idő. Győzelem!



Ekkor jött az a meccs, amire nem számítottam: egy Redline-Whisper-Soontir lista. Deja vu-érzésem lett.
Az ellen-Redline és Soontir a bal felső sarokban kezdett, Whisper középtájt igyekezett áttörni a birodalmi aszteroida-kitermelési koncessziós területen. Ellen-Redline második lépését a pici csillag(szárny) blokkolta, ami miatt az ellen-Redline egy körrel később, kedvezőtlenebb helyzetben kezdhette az első lövéskört. Amely körben Soontir elszámította magát és meg lett Clusterezve, kritikussal: a kanyarjai mostantól pirosak. Utána Whisper is kapott kanyar-pirósítót, ennyi smikkel csak nem a női pilóták repülnek? Következő körben Soontir meghalt, mint a régi szép időkben (wave 9+). Aztán pár lövés, repülgetés, filmszakadás, és pontszámolgatás. Ellenfelem, Józsi lélegzet-visszafojtva várta a veszteségszámolás eredményét, feleslegesen: tök simán nyert, kb 30 ponttal.


A mérkőzés után megvitattuk, hogy kör (aktivációs fázis) közben megnézheti-e egy játékos a saját lefedett tárcsáját, hogy mit is tekert, mert Józsi szerint nem. Most vegyen mindenki egy mély levegőt, döntse el, és csak azután olvasson tovább.! :)
Meg is kérdeztük erről az egyik - hozzáértő - Marcit: nem nézheti meg! (kiskapu: megkérheted az ellenfeledet, hogy had nézzed meg, és ha jófej, és beleegyezik, akkor megnézheted. Ha nem egyezik bele, akkor nem) Gondoltátok volna? Eddig mindenki, akivel játszottam - és az nem volt kevés az elmúlt 4 évben - írtó jó fej volt - mint most kiderült! Mert ezt még szóvá sem tették!


Mindenesetre, kicsit elszomorodtam, hogy vesztettem, de legalább nyert egy nagyon rendes jófej srác, aki úgyis ritkán tud versenyre járni! (egyébként ő is készített a versenyről egy jó kis videoblogot)



Itt már felfedhetem titkos seregemet; aki eddig elolvasta, az már úgyis eséllyel szállna szembe vele (vagyis gyakorlatilag: mindenki):

Redline + Proton torpedó

Rhymer + Cluster Missiles

Jonus + Proton torpedó

Vynder (Alfa-osztályú Csillag-szárny, olyan szörnyűséges fordítás, hogy az már szép!) + OS-1 + Fire-control System + Advanced SLAM + Proton torpedó

kb. 193 pont (volt akkor. Két héttel később, a pontváltozások miatt ez 218 pont lenne)

 

 

Akkor eggyel visszább, megelőző meccs.

Ééééés! Deja vu megint! Mintha dézsából öntenék! Redline+Whisper+Soontir: most egy horvát srác vezette őket.

Na, erre a meccsre nem igazán emlékszem: hogy ki merre ment-jött a pályán. Kikaptam, kb. 50 ponttal, olyan 70-120-ra: csak fél hajókat lőttem le.

 

 

Itt már kezdtek szertefoszlani a semmiből jött bajnoki álmaim...

Vuja dezsa! Nem... Kicsit azért mégis: Redline+Rhymer+Jonus+Csillagszárny. Hmmmm? Ez nem pont olyan mint az én listám? Az asztal másik felén a győriek Módos operandi-ja és stratégiai agytrösztje foglalt helyet… És pont ugyanazokkal a hajókkal, mint, én? Csak nem tőle loptam a listát? Hát igen, most lebuktam… Gergő elkövette azt a hibát, hogy a verseny előtt kiposztolta, hogy hogyan történt nála a kísérletezgetés a különböző listákkal, és hogyan kötött ki ezeknél a torpedós-rakétázós hajóknál, én pedig éppen a verseny előtti napokban vesztettem el a hitemet az 5 TIE Bomberben (mind Barrage Rocket-el, az egyik Jonus). Lázasan keresgéltem a neten, hogy mit is hozhatnék, ami nem áll túl távol tőlem, és van esélye 2-3-4 jó meccsre. Mivel Gergő blogjának lelkes olvasója vagyok - jó stílussal adja közre ilyen-olyan kalandjait az xw világában, és okoskodásai is nagyon tetszenek. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen hozzám illő listát találok nála; de ha már igen, akkor az jól el is oroztam, - sőt! - egy kicsit áramvonalasítottam is! A hajókról lekerültek a talentek. Ami hibát elkövettem - tanuljatok, xw-esek! - hogy a csillagszárnyra nem tettem olyan rakétát, ami R1-ben is tud lőni! Így Advanced SLAM (és Disarm, OS-1) esetén nem tud lőni. Erre egy Cluster Missile pont jó lett volna, és pontban el is fért volna!

 

Szóval, minden jó(lista-közzé)tett elnyeri méltó jutalmát: Gergő hajóinak pusztulnia kell! Az ini bid miatt én döntöttem a kezdeményezésről: természetesen ő kapta; sajnáltam is szegényt, hogy pont ellenem kell veszítenie… dehát ennél csillagokháborújásabb dolog nincs is, minthogy a tanítvány túlnő a mesterén, és saját kezével/fegyverével/listájával vágja derékba! Csak pár momentum a meccsről: első lövés-körben simán lelőttem az egyik Bomberét, de mivel bénán osztottam ki a TL-okat, ezért a másik Bomberébe nem tudtam belerakétázni a csillagszárnnyal és az egyik Bomberemmel, pedig ott csücsült előttük, jó irányban és jó távolságban - csakhát ők nem azt TL-olták! Ej, de sajnáltam! Utána volt egy kis ütközésesdi, kevés hatékony lövéssel, itt-ott hajóveszteség, aztán meccs vége, pontszámítás: 65-62-re…...VESZÍTETTEM!!!! NoooooooooooOOOOOOOOOOOO00000ó! - Teljesen megérdemelte(n/m). Nem fektettem túl nagy szellemi teljesítményt a listába, Gergő több-mint-megérdemelten nyert, még ha kicsivel is.

Gergőtől győnyörűszép alt art lapokat kaptam: Wedge, Soontir és Boba (Soontir-t Sz.Andris szponzorálásával), nagyon köszönöm mindkettőjüknek!

 

Kezdtem pánikolni, kérdések öntötték el az agyamat: mi van, ha mégsem én leszek a nemzeti bajnok? Csak nem egy idegen kezébe kerül a trófea? Egy lengyel kezébe? Talán egy szerb kezébe? Vagy talán - ó, teremtőm - egy vidéki magyar játékos kezébe???* Talán a birodalom mégsem olyan dicsőséges? Talán az Os-1 g? Talán lehet, hogy csak egy dekoncentrált otthoni hobbijátékos vagyok?

 

 
Nem ragozom tovább: ideje összeszednem magamat, és koncentrálni a mindent eldöntő legelső meccsre!

 

 

Eljött végre a várva-várt nagy pillanat;- igen!: - felkerültem az 1-es asztalra, a stream-elősre, ahová minden hétköznapi xw-játékos vágyik! Ország-világ nyomon követheti élőben, majd a Galaktikus Birodalom dicső győzelmét az…. a……. hmmmm…. Galaktikus Birodalom felett? Ellenfelem egy tiszta TIE swarmot hozó szerb srác, nem túl rámenős, de jószándékú; csakhát a hajóim véres cafatokra szaggatott roncsain keresztül akar előretörtetni a svájci ranglista élére, az első hely felé: nem hagyhatom!

Felhelyezés: ellenséges TIE-ok a jobb felső sarokban, felém nézve. Szemben velük a 2 Bomberem, egy aszteroida-sorral beljebb (a közép felé) Redline, teljesen középtájon, ferdén a becsült találkozási pont felé nézve: a csillagszárny. Első körben a TIE-ok 4-et jöttek előre, én a legtöbb hajómmal valami lassút, csak a csillagszárnnyal 3-asokat SLAM-elve előre. Az ellenfél vagy zseni volt, vagy rutinos róka, vagy őrült nagy mázlista: a legszélső TIE 2 mm-el esett ki csillagszárny R3-asából. Következő kör: csillagszárny a raj mögé kanyarodik. Na! KanyarodNA! De ő előbb lép, mint a hátul lévő Howlrunner és Mauler Mithel: szóval nem tud utánuk kanyarodni, így később lőni sem. Az kör a papírforma szerint zajlik: Iden Verso megmentette Howlrunner-t egy körre, cserébe én sem veszítettem hajót, még, csak nagy lyukakat lőttek bele a Bombereimbe. A következő kör lett a nagy mészárlás: 1 Bomber veszteség-listára, redline sérül, közelről. Tényleg? Nem szereti, ha közelről sokan lőnek rá? Ez igaz? Nekem nem mondta senki! Itt kezdtek a TIE-ok leesni, csak hát ők lassabban.

Itt volt egy furcsa dobás-sorozat is: TIE Fighter lövi a Bomber-t, R1, nincs fókusza, ezt dobja: focus_1.jpg focus_1.jpg focus_1.jpg, de sebaj, Howlrunner + Del Meeko újradobatása -> focus_1.jpg focus_1.jpg. Na te kis g, most visszalövök TL-al: focus_1.jpg focus_1.jpg focus_1.jpg -> TL újradobás mindre: focus_1.jpg focus_1.jpg focus_1.jpg.

Következő körben Redline felrobbant, aztán a másik bomber is. Csillagszárny jutott el élve a pont-számolásokig, cserébe 2 lelőtt és 2 sebzett TIE Fighterért, szóval vesztettem, megint.

Jót játszottunk, mindketten ügyeseket lépegetünk; de ami a pontokat érinti... teljes kudarc. 

Hát így bukott el a bajnoki címem.

 

 

- - - - -

Tanulságok, ha valaki kíváncsi rá:

Felkészülés: nem volt

Lista pontos ismerete - ki mennyit tud lépni, milyen range-et szeret, mi ellen hatékony: nem volt

Mindenáron győzni-akarás: nem volt

Hűs légkör: nem volt

Elvárások: a stream-elt “1”-es asztalon játsszam a mindent eldöntő utolsó meccset: megvolt!


- - - - -

Zárszó

Így hát én lehettem minden idők 2018-as 81-ik legjobb magyar nemzeti xw-játékosa, és szerénytelenség nélkül állíthatom: megérdemelten!



- - - - -

* Itt nyomatékosan felhívom minden kedves olvasóm figyelmét az iróniára. Aki nem érti, magára vessen! Ezt a csillagot minden bekezdés után értse oda! Igen, még ide is!*

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sensorjammer.blog.hu/api/trackback/id/tr1514601564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása